Op 18 september is tijdens het CRMin1Day event het boek "Meer klantwaarde - door samenwerking tussen finance en commercie" gelanceerd.
Meer Klantwaarde
door samenwerking tussen finance en commercie
Hoe creëer je meer waarde voor klanten, medewerkers en aandeelhouders? Het boek ‘Meer Klantwaarde’ biedt financiële en commerciële managers in B2B-organisaties een waardevolle methode om beter beslissingen te nemen over marketing-, verkoop- en service-investeringen in klanten.
In het boek wordt de ‘Klantwaarde Balans’ geïntroduceerd, waarin het financiële en commerciële klantenperspectief worden samengebracht. Deze balans vormt de basis voor het berekenen en realiseren van winstgevendheid van individuele klanten op de lange termijn. Het optimaliseren van die winstgevendheid vereist onderlinge samenwerking tussen de commerciële afdelingen en finance. Het resultaat van een goede samenwerking is dat beter onderbouwde beslissingen kunnen worden genomen over marketing-, verkoop- en service-investeringen.
In een praktisch voorbeeld laten de auteurs zien hoe je die samenwerking kunt inrichten. Ze gaan uitgebreid in op de relatie tussen creditmanagement en commerciële afdelingen. De addenda in dit boek verschaffen een stappenplan en rekenvoorbeelden. De voorbeelden geven de lezer concrete handvatten om met de beschreven modellen en principes in de eigen organisatie aan de slag te gaan.
‘Meer Klantwaarde’ is een aanrader voor marketing-, sales- en servicemanagers die meer ‘accountability’ van hun commerciële activiteiten nastreven en voor financials die meer grip willen krijgen op commerciële processen.
Het boek is verkrijgbaar via alle boekhandels in Nederland en België, zowel online als offline.
ISBN 978 90 8227 030 3, prijs € 24,95
Voor meer informatie en aanvullende downloads, ga naar: www.meerklantwaarde.nl
In de pers
Kritische klantselectie is bepalend voor toekomstig succes (artikel, Credit Expo)
Gouden tips voor betere samenwerking finance en sales (artikel, Credit Expo)
Gouden tips voor 'vriendschap' tussen finance & sales (whitepaper, download, Graydon)
Strijd tussen finance en sales kost bedrijven veel geld (artikel, Financieel Management)
Recensie Meer Klantwaarde (Platform voor Klantgericht Ondernemen, Sjors van Leeuwen)
De meerwaarde van samenwerking tussen commercie en finance (Ultimo Group - persbericht)
CRM in 1 Day (presentatie, event, CRM)